Grave Lokaal

Open brief aan Ben Peters, fractievoorzitter van het CDA in Grave.

Naar aanleiding van zijn reactie op dit weblog op een van mijn artikelen schrijf ik vandaag mijn weerwoord onder de veelzeggende titel “afstemmingsoverleggen”. Deze term wordt veel gebruikt in het corruptieproces van politicus Van Rey.

Twee citaten uit   “afstemmingsoverleggen” van Ben Peters en Jacques van Geest gepubliceerd in de Maasdriehoek en het intergemeentelijk CDA overleg van drie CDA fractievoorzitters ook in de Maasdriehoek.

Vernieuwing
Bestuurlijke vernieuwing, daar zijn ze het over eens; het is de enige manier om uit de impasse te komen. “Dat is de reden”, vervolgt van Geest, “dat ik een breder samenwerkingsonderzoek wil en geen enkele vorm op voorhand wil uitsluiten.” Peters vult tot slot aan: “Draagvlak hebben we nodig voor innovatieve ideeën; we moeten als raden een uitweg forceren, anders is het aan de zittende bestuurders, die hun eigen positie niet zomaar opgeven.”

bestuurlijke herindeling.

Regelmatig heb ik met eigen ogen “afstemmingsoverleggen”/coalitieoverleggen gezien waarbij de drie collegeleden aanschoven.

Als voorzitter/webmaster maak ik gebruik van het recht van vrijheid van meningsuiting. Bijna dagelijks is er overleg met de fractieleden en gelukkig kan ik via glasvezel de digitale media permanent volgen. Daarbij volg ik ook de diverse websites van de Graafse politieke partijen. Ik zal deze reactie dus afdoen als “Actie beschadiging Jacques Leurs 2”.

Mijn reactie op de uitlatingen/insinuaties van Ben Peters:

Uit het door Peters gegeven commentaar blijkt ondubbelzinnig dat hij niet geplaagd wordt door enige kennis van zaken.
Hoe stond het ook weer in de bijbel:
“Zalig de onnozelen want zij zullen het Rijk der Hemelen binnengaan.”
Kennelijk is Ben Peters daar druk mee doende.