Wat kan Grave leren van de buren?

Grave scoort slecht als klantvriendelijke gemeente voor ondernemers, blijkt uit onderzoek. Maar aan de overkant van de Maas geeft Wijchen het goede voorbeeld: nummer een van Gelderland. Reden voor het CDA Grave om een diepgaander onderzoek naar de klantvriendelijkheid van de gemeente. Rob Engels, voorzitter Ondernemersvereniging Wijchen Centrum, zegt:” We hebben een laagdrempelig kontakt met de ambtenaren en een wethouder die heel benaderbaar is.” “Misschien is dat wel het probleem, verzucht voorzitter Paul Bakers van Graveon. het contact met wethouder Bos noemt hij “zeer plezierig” In Wijchen is het “ja, mits” in Grave “nee,tenzij”. Blij is Baker met de burgemeester en de secretaris die nog relatief kort in Grave werken. “Ik hoop dat zij er eens de bezem doorhalen”. Een van de ambtenatren die in Wijchen een gebakje kregen was Leon Kamps: “het is niet aan mij om ambtenaren in een kwaad daglicht te stellen. Het kan. Maar het heeft natuurlijk ook met aansturing te maken. Ik denk dat de wethouder (Bos) te veel achterover leunt. Gerard Hendriks loopt voor de troepen uit. Hij wil van Bos weten hoe de gemeente aan zo’n lage klassering komt.

Reactie Bos: “Steekproef geeft te denken. De gemeente Grave moet roeien met de riemen die we hebben”. “We zijn maar een kleine gemeente”. “Ik kan me voorstellen dat er een bepaalde werkhouding ingesleten is. Om dat fundamenteel te veranderen, kost kracht. ” De houding van het gemeentebestuur is dat we een goed communicerende en klantgerichte gemeente willen zijn.”

Wat gaat Grave doen met het rapport?
“Onze houding veranderen. Als het daar aan schort, tenminste.”
Bron: de Gelderlander

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: