Door krachtenbundeling zet historisch Grave ondernemerschap op de kaart.

GraverMaat: Mooi initiatief in ondernemend Grave. Veel succes. 

Foto-onderschrift:

Tom Schouten gemonteerd op historisch foto.

Zeer actueel nu; Ondernemers hebben nogal wat te verduren als de straten opgebroken worden. Ze hopen natuurlijk dat de klanten nog bij de voordeur kunnen komen. Op deze foto uit de collectie van het Graafs Museum, gemaakt in 1933, wordt de riolering aangepakt in de Klinkerstraat. Twee ondernemers kijken toe of het een beetje opschiet…..

Rechts zie je het oude postkantoor waar nu De Papyrus gevestigd is. Het witte pand links in de verte met de erker daar is nu De Marskramer te vinden.

Ondanks Corona investeren Graafse ondernemers in het aantrekken van nieuwe collega’s naar het Historisch centrum.

Grave heeft een levendig centrum met talrijke monumenten, unieke speciaalzaken, horeca en een grote verscheidenheid aan diensten. Al sinds jaar en dag bewijst Grave dat een bezoek aan de stad de moeite waard is. Het is niet verwonderlijk dat de veerkracht zich door de tijd heen nogal eens moest bewijzen want Grave noemt men wel de meest belegerde stad van Brabant. Altijd weer tonen Graafse ondernemers veerkracht en aanpassingsvermogen zoals ook dit jaar met de beperkingen rond de corona pandemie. Het is opmerkelijk dat een tiental nieuwe bedrijven in 2020 de deuren heeft geopend.

Met nog maar enkele beschikbare panden is het de wens van het Centrum Management om gericht het aanbod in de volgende branches verder te verstevigen:

mode, versaanbod, wonen, zorg, kunst en duurzame retail kunnen het centrum op een nog hoger plan brengen.

Op initiatief van Vastgoedgroep Grave, een werkgroep van het Centrummanagement Grave welke zich inzet tegen leegstand in het winkelgebied, start op maandag 28 september een publiciteitscampagne waarbij zij samenwerken met: Grave Promotie, Beleef Historisch Grave, Het Graafs Museum, Gemeente Grave, Centrummanagement Grave, Tocomfy, Miriam Schouten, Weijsters & Kooy, Ifthen en 0486TV.

Deze publiciteitscampagne loopt van medio september tot het einde van 2020

Het doel is dus om nieuwe ondernemers te interesseren om in Grave te ondernemen, consumenten te attenderen op het positieve effect van hun trouw aan lokale ondernemers.

Kortom het steunen van elkaar in deze bijzondere corona-tijd.

Concreet bestaat de campagne uit twee delen:

  1. Een fototentoonstelling met audioverhalen per straat.

Er wordt een foto-overzicht getoond van het ondernemerschap in de laatste 100 jaar.

Deze foto’s worden op ramen geplakt in de binnenstad. De foto’s komen uit de collectie

van het Graafs Museum. In vijf straten wordt via een QR-code het beluisteren van deze historie op uw telefoon mogelijk gemaakt.

2. En er worden daarnaast 16 leuke korte filmpjes gemaakt met daarin 16 bijzondere elementen van het ondernemerschap in Grave naar voren. Iedere week een nieuwe eigenschap. Wat maakt Grave aantrekkelijk voor ondernemers om te vestigen. Deze gaan getoond worden op de facebook- en Instagram accounts en website van Beleef Historisch Grave en de website Vastgoedgroep Grave.

De fototentoonstelling zal op zaterdagochtend 26 september door de Graafse wethouder van Economische Zaken, Anja Henisch geopend worden. Belangstellenden kunnen vanaf dat moment zowel de foto’s bezichtigen als naar de straat verhaaltjes luisteren. Daarna start de publiciteitscampagne van 16 weken op 28 september in alle mogelijke media kanalen.

 

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: