Geen vrachtverkeer door Escharen.

 

Vrachtautochauffeur Anton de Wit brengt zijn stem uit bij vorige verkiezingen.

Lijsttrekker Hennie Bongers – Keerpunt 2010: ‘De mening van de burger is voor ons het belangrijkste. Een idee wordt een goed plan door overleg met betrokkenen. De manier waarop de gemeente te werk is gegaan en gecommuniceerd heeft had veel beter gekund. We moeten kijken naar wat we op korte termijn kunnen doen zonder het probleem te verplaatsen.’

Enerzijds wil Keerpunt 2010 Escharen niet belasten met de omlegging van de N 321. Het dure Visio-terrein is o.a. aangekocht voor de omlegging van de St. Elisabethstraat. Anderzijds vinden wij de omlegging door dit prachtige natuurgebied discutabel.

De recent voorgestelde rondweg tussen Escharen en het Estersveld of vlak buitenom Escharen heeft niet onze voorkeur. Evenmin vinden wij het een goed idee om de St. Elisabethstraat of Jan van Cuijkdijk af te sluiten voor vrachtverkeer, ten koste van de leefbaarheid. Zware vrachtwagens gaan dan omrijden door Escharen of het Estersveld, hetgeen niemand wil.

Onderzocht zou moeten worden of de maximumsnelheid op de St. Elisabethstraat en Jan van Cuijkdijk omlaag kan, waarbij handhaving cruciaal is! Daardoor wordt de doorgaande route Cuijk – Oss voor vrachtverkeer minder interessant; de reistijd duurt langer.

Keerpunt 2010 is voor dit idee mits dat niet méér vrachtverkeer door Escharen oplevert. Als deze optie onderzocht is en om legale redenen niet gerealiseerd wordt – laten we de optie open dat een behoorlijk verdiepte variant E zonder aansluiting op de Willem van Esterenweg (weg Escharen – Estersveld) in beeld dient te komen dan wel dat omlegging door het verdiepte Visioterrein met zo min mogelijke aantasting van natuur onderwerp van onderzoek moet worden.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: