De slechtste slogan uit Mill?

Heel Nederland weet vanavond of de allerslechtste slogan van 2017 uit Mill komt.

DENNIS GREIJN; de Gelderlander

In het tv-programma De Avond van Taal (NPO2, 20.25 uur) wordt bekendgemaakt wie dit jaar de Blauwe Tegel krijgt, een bordje met de winnende slechtste spreuk. ‘Van kop tot kont, worst in de mond’ van de Millse molen De Korenbloem is na een internetstemming doorgedrongen tot de top-drie. De bedenkers hebben de voorbije weken over aandacht niet te klagen gehad. ,,Al is dat nog niet te merken aan de verkoop van onze zelfgemaakte worstenbroodjes”, zegt Ramon Ligthart, kok van beroep. Hij en zijn vriendin Tineke de Wit wonen in de molen van Mill en runnen in Grave steakhouse Don Kiesjot. De nu al spraakmakende slogan zag het licht op een avondje met vrienden. ,,Zoals dat gaat, ontstaat zoiets in een melige bui. Hij is ook een beetje schuin”, geeft Ligthart toe.

Toen een klant de tekst op social media deelde, ging het snel. ,,Slecht of goed is een kwestie van smaak.” Met de verkoop van worstenbroodjes wil Ligthart inkomsten genereren voor de Molenstichting die enkele jaren geleden De Korenbloem nieuw leven inblies. De Millenaar vindt worstenbroodjes in supers maar ‘van die slappe dingen, met te weinig worst’. In gepensioneerd bakker André Leurs uit Grave vond hij een medestander. Ligthart: ,,In de eerste paar happen eet je vaak alleen maar brood. Hoogste tijd dus voor een echt goed gevuld worstenbroodje.”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: