Glasvezel en KPN in gemeente Grave? Nog 14 dagen om in te schrijven? Hester Kruizinga onderzoekt.
N.a.v. een bezoek aan 2 Graafse ouderen heb ik op hun verzoek KPN gebeld. Een verhelderend gesprekje gehad inzake vooral glasvezel, en mijn statement aan KPN duidelijk gemaakt; “Dubieus gevoel hierbij van mijn kant, KPN laat andere providers de kastanjes uit het vuur halen en als alles aangelegd is komt KPN weer op de proppen met een agressieve campagne?” De KPN medewerker barstte in lachen uit en zei; “U heeft gelijk”. Kort daarna valt een brief in de brievenbus van veel KPN klanten in Grave;
Is KPN stiekem bezig met een “Charme-offensief”? Rond 30 juni ontvingen de abonnementshouders van provider KPN in Grave dus onderstaande brief in de brievenbus. Zoals u weet probeert Grave te exploreren of er voldoende animo is voor de aanleg van glasvezel voor het stadje en de dorpen. Veel inwoners hebben al aangegeven voor glasvezel te kiezen. Voor glasvezel hebben zich 4 verschillende providers aangemeld. KPN weigert tot nu toe “mee te spelen” in dit stadium (kostenplaatje). Wordt KPN op dit moment nerveus omdat veel inwoners van de gemeente Grave zich aanmelden voor glasvezel EN DUS een andere provider? Het is misschien een handig spel; KPN doet nu niet mee,laat de 4 andere providers de kastanjes/glasvezel uit het vuur halen. Op het moment dat glasvezel er kant en klaar ligt komt KPN ook met een aanbod? In elk geval zeggen veel inwoners de 4 providers toe te zullen overstappen ten koste van KPN, logisch. KPN geschrokken? Ik heb gemerkt (en kpn ook?) dat veel ouderen in Grave er tegen op zien/onzeker zijn van provider te veranderen als het eenmaal zo ver is met glasvezel. Misschien kunnen de initiatiefnemers beloven dat er een hulpteam komt, huis aan huis om nieuwe routers en apparatuur te installeren? Mogelijk dat dit op korte termijn nog het benodigde aantal burgers over de streep trekt. Hester Kruizinga
Inhoud van de brief;
“Geachte heer/mevrouw
Wij vinden het belangrijk dat u, als klant van KPN 100% tevreden bent. En het kan zijn dat uw diensten niet werken zoals u had verwacht. Daarom nodigen we u uit om vanaf 5 juli naar ons kpn servicepunt in Grave te komen. Het moment om al uw vragen persoonlijk aan ons te stellen.
Op elke vraag een antwoord
Wilt u weten of uw WiFi signaal in huis optimaal werkt? Hebt u een vraag over uw afstandsbediening of alle mogelijkheden van iTV? Of misschien wilt u de instellingen van uw mobiele telefoon laten controleren? Zo maar een paar voorbeelden van vragen waar wij u graag bij helpen.
Kom langs
U bent van harte welkom in ons kpn servicepunt bij Computersystemen De Mars, Klinkerstraat 24 in Grave. Wij staan voor u klaar van dinsdag 5 juli tot en met zaterdag 23 juli:
Dinsdag: 09.30-18.00 uur
Vrijdag: 09.30-18.00 uur
Zaterdag: 09.30-17.00 uur
Wij helpen u graag, dus kom zeker even langs!
Met vriendelijke groet,
Janneke Fijnvandraat
Regio Manager “