Grave Lokaal

De Graafse Bestuurscrisis no.16: raadsleden de buurten in en MijnBuurtje invoeren! Keerpunt 2010 gaat zich hierin verdiepen, overleggen met dorps- en wijkraden en Woningstichting Mooiland., en komt eventueel met voorstellen rond de begrotingsbehandelingen.

Wegens succes herhaald: ons congres!
 

Wil je de energie van bewoners losmaken, via een modern platform gebruik maken van wat er al is in de buurt, maar ook graag weten wat je bewoners willen en vinden? En vind je het lastig om dit als gemeente, zorg of welzijn voor elkaar te krijgen? Dan is ons congres ‘Buurtplatformen: weggegooid geld of échte verbindingen?’ op 24 november iets voor jou! Ons vorige congres was in no-time volgeboekt, dus wees er op tijd bij. Lees meer en schrijf je in


Je eigen buurtplatform op maat
 

We ontwikkelen ons platform gestaag door en zijn supertrots! Je kunt het nu inrichten in je eigen stijl en zelf bepalen welke informatie zichtbaar is. Lees hier meer over de nieuwe mogelijkheden.


Oei, we groeien!
 

Als social enterprise streven wij naar een grote maatschappelijke impact maar wél op een zakelijke manier. Om ook in de toekomst vol door te pakken is groei van ons bedrijf daarom essentieel. Gelukkig krijgen we steeds meer gemeentes als klant: we gaan de komende tijd aan de slag in Rotterdam, Papendrecht, Delft, Overbetuwe, Boxmeer en Kranenburg (Dld).  Vind jij een leuke, bruisende buurt waar niemand meer eenzaam hoeft te zijn ook belangrijk? Help ons verder groeien en neem gerust contact op!

Vroeger boden mensen in de buurt elkaar
voortdurend hulp en
sympathie. Nu leven we
allang niet meer in steun
verlenende
gemeenschappen met
familie en jeugdvrienden
om ons heen. We werken
steeds langer, forensen
over grotere afstanden en hebben steeds minder contact in de
buurt. Mijnbuurtje zorgt ervoor dat buurtbewoners elkaar weer
kennen en weten wat er allemaal in de buurt te doen is.
Mijnbuurtje faciliteert dit door buurtbewoners op te leiden tot
buurtverbinder.​

Buurtverbinders
Buurtverbinders zorgen ervoor dat zowel online als ‘op straat’
mensen in de buurt zich meer met elkaar verbinden, optimaal de
al aanwezige bronnen in de buurt gebruiken en de weg in de
buurt weten te vinden. Ze werken als vrijwilliger vaak op een
openbare plek in de buurt en doen actief mee bij
buurtbijeenkomsten. L​ees het verhaal van buurtverbinder Dave.​

Online dorpsplein

De buurtverbinders beheren het online dorpsplein waarop je a​lles
ziet dat er in je buurt is: hulpvraag en hulpaanbod maar vooral
ook nieuwtjes, spullen te koop, winkels, agenda, gemeentenieuws
en nog veel meer. Gebruikers plaatsen eenvoudig z​elf informatie.
Bewoners hebben ook spullen, diensten en voorzieningen nodig.
Daarom is mijnbuurtje ook een online marktplein met een sociale
kaart. Buurtverbinders stimuleren maatschappelijke organisaties
en lokale bedrijven om hier hun producten aan te bieden en
helpen hun medewerkers met een interactief kanaal voor contact
met bewoners. Zo ontstaat een sociale omgeving waarmee
mensen dingen zelf met en voor elkaar regelen. B​ekijk hier een
voorbeeld.​

Financieel duurzame oplossing
Door de introductie van de mijnbuurtje aanpak ontstaat er een
krachtig netwerk in jouw regio. Dit is erg aantrekkelijk voor
instellingen, organisaties, bedrijven en zzp-ers in stad of regio.
Zij blijven hier op de hoogte van ontwikkelingen, kunnen zich
profileren en hebben een beter contact met burgers, cliënten,
huurders, collega’s en klanten. Dit geeft je als bewoners de
mogelijkheid om eigen inkomsten te verdienen. Dit doe je door
de verkoop van abonnementen aan bedrijfsleven en
instellingen voor toegang tot dit netwerk. Hiermee financier je
de kosten van het mijnbuurtje platform en de andere
organisatiekosten. Zo ontstaat er ook een financieel duurzame
oplossing. B​ekijk een voorbeeld hiervan.​
Bron: Mijnbuurtje.nl page2image28032

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *