Nieuwjaarsbijeenkomst Graveon.

Wat staat er groot en hoog op onze agenda in 2011?

  1. Nieuwe overlegstructuur met gemeente Grave
  2. De bouw Hart van Grave
  3. Visie op de toekomstige winkelbestand in het centrum van Grave
  4. Strategie ontwikkeling bij de gemeente Grave over de toekomst van de gemeente
De gemeente Grave is voornemens om voorjaar 2011 met een strategische verkenningen te komen, hoe de gemeente als zelfstandige gemeente wel of niet de toekomst tegemoet kan gaan. Welke richting er ook gekozen zal worden hij zal van groot belang zijn voor u als ondernemers en voor het ondernemersklimaat in de gemeente Grave. Graveon is daarbij! Met u en namens u om uw belangen te behartigen.

Een gedachte over “Nieuwjaarsbijeenkomst Graveon.

  • 28 februari 2011 om 13:30
    Permalink

    Uitgelekt rapport 'Visie Graveon' laat weinig heel van de horecaondernemers en winkeliers. Graveon, ondernemersvereniging…. toch? Onbegrijpelijk dat deze vereniging dit in hun rapport schrijft.

    Kort citaat uit dit rapport:
    Horeca voorzieningen zijn vooral van oudsher op de inwoners van Grave gericht. Vooral cafés met soms een eenvoudig lunch aanbod en een beperkt aantal eetgelegenheden. Drugs problemen vooral in de Maasstraat geeft de daar gelegen cafés een slecht imago. Goede mogelijkheden om zakelijk kwalitatief te lunchen zijn er niet, in het verleden voorzag hierin het restaurant Luden in Het Arsenaal.
    Zoals gezegd, de horeca voorzieningen zijn te eenzijdig en onvoldoende ingesteld op wensen van een koopkrachtiger publiek van buiten Grave die na het winkelen wel de sfeer van de historie wil genieten, maar moderne eisen stelt aan een aperitief, kleine hapjes, zaken lunches, en een mogelijkheid iets te kunnen eten zonder meteen te moeten dineren.

    Huidige activiteiten:
    Onduidelijkheid over de positie van de koopzondag en het niet hanteren van eenduidige openingstijden, waar iedereen zich ook aan houdt, is erg nadelig en past niet bij ondernemerschap in deze tijd. De toeristische bezoekers die Grave aan doen, komen met name in de zomerperiode via de diverse fietsroutes. Zij besteden minimaal in de winkels van het centrum, zij benutten echter wel de horeca voorzieningen. Bezoekers die de haven van Grave met hun boot aan doen, benutten het aanbod van de winkels beter.

    Grote festiviteiten zoals; pinksterfeesten, Waterfestival, Smartlappenfestival etc. brengen massa’s mensen naar Grave, maar leveren voor de winkeliers onvoldoende omzet op, wel extra kosten omdat ze open moeten zijn. De horeca heeft wel voordeel bij deze grootschalige activiteiten.

    Beantwoorden

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

%d bloggers liken dit: